الاثنين، 27 يوليو 2020

خلاص تميت ال 28 الرقم مش صغير على فكره ولو قلت غير كدا يبقى هضحك عليك .. 
العمر بيجري والفرص خلاص تمام تنعدم ولسه مصمم على موقفك برده .. عايز تقضي السنه دي كمان من غيري !!
كل مره كنت بديك عذر بس المره دي أنا مش عارفه ألأقي أي عذر لأنك مش ترجع من تاني .. 
لسه مش عايز تتحرك وبتتنازل عن حقوقك وشايف أنك كدا صح وفاهم أنه هتقدر تتحمل نتيجه أختيارك طب قولي هتقدر تتحمل أنه ربنا يخليك مع حد مش باقي عليك ولا شاريك ولا فارق معاه عشان فرطت في اللي كان شاريك وباقي عليك وبيحبك .. 
طب عايز تكون الشخص اللي أتعود على الغربه وعايش طول عمره لوحده وأنت عارف الشخص دا بيكون عامل أزاي في المستقبل شخص عملي روتيني مش بيقتنع بالمشاعر ولا بالحب ..
لسه عايز تشوف أنه كل الناس وحشه ومش يعتمد عليها ولا ينفع تثق فيهم .. طب أنا كنت ايه !!
خذلتك مثلاً أو سبتك في نص الطريق دا أنا عملت عشانك مخصوص حاجات كتيره جدا  كله عشان بحبك وعشان شرياك مش شايف أنه دا سبب كافي نكون مع بعض .. هتقول بحميكي تبقى غلطان .. النفع الضر بأيد ربنا وحده وهو يقرر يحصلنا ايه  هو اللي قادر يحمينا
هتقول مش عايز مشاكل ومين عايز أصلا مشاكل ولا بيدور عليها بس حياتك وحقوقك مش ينفع تتنازل عنها وتقول هتحمل نتيجه قراري لوحدي ..
هتتحمل تكون لوحدك من غير حد فاهمك حافظك شاريك .. دا الواحد يبيع الدنيا كلها عشان شخص شاريه تقوم أنت تعمل العكس ..
أنا أترجيتك ترجع الشخص اللي حبيته وعرفته زمان بس الظاهر أنك مش عايز وحابب توبك الجديد توب القسوه والقوه بس أحب أقولك أنت غلطان وبكره والله العظيم لتندم الحنيه والحضن من حد بتحبه والأمان دا أحلى شعور تحسه ومش بيشتري بالمال ولا موجود في بلاد أوروبا ولا في السفر والصحاب والجري والتنطيط موجود في حاجه واحده بس في شريكه حياه تكون سندك وضهرك ودا كلام ربنا مش كلامي لما قال : " خلق لكم من أنفسكم أزواجاً وجعل بينكم موده ورحمه " الموده والرحمه موجوده في الأزواج .. 


معليش كلامي شديد وقاسي في يوم ميلادك ومش عايزاك تزعل بس من حبي كان لازم كلامي يكون قاسي عشان تفوق عشان عايزين نكون سوا .. 
ولو أنت شايف فيه خمسه سته مش عايزنا نكون سوا ف فيه قصادهم ١٠٠ واحد عايز نتجمع ونكون مع بعض وعايزين يساعدونا بس الخطوه الاولى لازم تيجي منك لازم تبقى ثابت على موقفنا وتقدم فيه خطوات والباقي على ربنا مش هقولك الناس لا على ربنا .. و ما اتوقعش يعني هيقفوا قدام سعادتك و راحتك خصوصا لما تسيب المواقف الجايه والزمن يظهر الأمور اللي داخله في بعض وعامله مشاكل أفتكر الايام اللي القديمه ازاي كانت العيلتين كويسين مع بعض قادر ربنا يرجعهم كدا و احسن كمان سيدنا عمر بن الخطاب كان رايح يقتل الرسول دلوقتي مدفون جنبه..
مش عايزاك تحرم نفسك من اللي بتحبه اخواتك كل واحد هيتجوز ويكمل حياته مع اللي بيحبه يبقى اشمعنا انت عايز تحرم نفسك لمجرد اسباب مش اسباب
هتقدر تتحمل نتيجه قراراتك لما بعد كام سنه كل واحد شايل ولاده وانت لا او عندك ولاد بس مش مبسوط في حياتك عشان قلبك في حته تانيه .. واللي بيتاخد بالغصب عمره ما بيتنسي و لو فاكر هتنسى لا هيجي عليك اليوم اللي كل حاجه تفكرك بيه ..

دا كان الجزء القاسي من كلامي
الجزء الحنين اللي جوايا انه كل سنه وانت سالم مش عارفه اعدلك عشر حاجات اقولهالك زي ما بعمل كل سنه واديك هديتك والله العظيم جيباها مخصوص ليك استعملتها مرتين بس كنت واحشني اوي ف رشيت منها عشان احس انك جنبي مش معنى كدا انك وحشتني مرتين لا لا انت طول الوقت 
واحشني
ودي الاصليه على فكره معليش المره اللي فاتت مش قدرت اجيب الاصليه لو كنت اقدر كنت جبتها انت مش يغلى عليك حاجه أبدا وزمان كنت بجيبلك من مصروفي مخصوص دلوقتي عايزة اجيبلك كل حاجه حلوه وغاليه عشان خاطرك وخاطر عينك اللي وحشتني والله ووحشتني ضحكتك أوي بالله عليك لترجع والله اي حاجه تهون طول ما احنا سوا دا انا هحطك في عيني ومش هزعلك ابدا عارف لما بقعد اتكلم وادعي ربنا اقوله والله يا رب م في عيني واوعدك احافظ عليه ومش ازعله ابدا تعال خلاص كفايه بُعد نفسي تيجي اللحظه اللي امسك ايدك فيها واشوفها حلوه ولا لا بس انا واثقه انها اكيد حلوه وحضنك اكيد احلى واحن حاجه في الدنيا يا رب يا شيخ تيجي وترجع تاني ونكون المره دي لبعض دانا عندي ليك شويه اخبار هتعجبك اوي واتعلمت حاجات هتبسطك 😂😂
وحشتني ووحشني وانا برخم عليك وطمطم كل شويه تعيط وتقولي بابا جاي أمته وانا قلتلها قريب ان شاء الله بابا مش هيتخلى عنا  ابدا دا هو اللي قايلي كدا هو بس باابا مجروح  واتذى جامد اوي ولازم يا طمطم نعوضه عن كل دا لما يرجعلنا تاني فتعال عشان طمطم مش تعيط طول الليل والله بقالها سنتين بتعيط عشانك بليل دي طمطم مش انا على فكره اللي بتعيط .. 
بكتب الكلام دا يمكن تقرأه ويرجع تاني ليا سدد وقارب يا م قرب الطرفين ما تخسرش أي كله في الميزان الموضوع صعب معليش بس والله يستحق ويستاهل وأنا أوعدك سعادتي هتكون هدف حياتي الأول وهعوضك عن كل حاجه وتعوضني أنت كمان لأني فعلاً تعبت وهنقرب الكل من بعضه وهنكون أحسن من الأول والله ❤❤ 
كان نفسي أغنيلك أو أشغلك أغنيه زي قبل كدا أغنيه " عشانك " لأنها عجبتك أوي وحسيتك يومها كنت سعيد وأغاني كتير أوي 
عايزة أغنيهالك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق