الخميس، 19 يونيو 2014

كرامتي غاليه

مش عارفه ابدا ازاي ... ولا اقول ايه ولا اعمل ايه 
خايفه حياتي تبقى ملل .. ومش عايزة برده ادلق نفسي 
او يتقال من وراء ضهري .. عايزة ايه ما خلاص العلاقات انتهت 
بحاول اخليني محافظه على اي خيط بينا .. ببساطه مش عايزة اخسرهم 
وفي نفس الوقت كرامتي غاليه عليا .. انا ممكن اقدم تنازلات عشانهم .. 
بس دا في حاله لو هما فعلا بيحبوني .. والغريب انه مش عارفه ..
هل بيحبوني ولا انا بجري وراء وهم كبير ؟؟!
........ 
مش عارفه هل المفروض عليا انه لما اشوفهم مشغولين بناس تانيه اغير !!
واقعد متضايقه .. واكتم في نفسي وما اتكلمش 
ولا المفروض عليا انه لما اعدي حتى من جنبهم اعمل نفسي مش واخده بالي 
واكمل طريقي من غيري ما ابصلهم .. ولا عيني تيجي في عينهم 
ولا المفروض انه الكلام اللى جوايا اسكت وما اقولهوش ..
ولا المفروض انه اتكلم واقول واعبر عن كل اللى جوايا 
يمكن دي مش اول مرة احس بالتوهان .. بس ديه اول مرة مش عارفه ايه اللى صح 
وهل الصح دا هو اللى يتعمل ولا هو اللى ما يتعملش ..
وتفضل ليه هي سيدة الموقف .....؟!
ليه بتعمد انه احكي للناس انه اعرفهم كويس .. مع انه انا طلعت ما اعرفهومش 
ليه براقبهم من بعيد .. وليه بفضل اتحجج عشان ابقى قريبه ليهم ...
ليه لسه بفكر فيهم مع انه انا عارفه ان قلبهم مع غيري
وانه ماليش مكان عندهم خالص ...
ليه لسه شاغلي نفسي بحاجات هتضيعني وهتضيع مستقبلي ...
والاغرب ليه لسه بفكر فيهم وعايزاهم معايا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق