الجمعة، 18 نوفمبر 2011

FaRiDa

سوكي :) لوله :) عموره تراتاترا :) احلى كلمات بحبها من ملاكي الصغير فريده , بدأت قصتى معها فى أول يوم رمضان كنت عند مامتها حوبه نزلنا اول يوم ورحنا فطرنا في بتنا تاني يوم رمضان تعبت ورحنا المستشفى احلى حاجه انه في اليوم دا ماما سابتنا وراحت تصلي العشاء وحوبه بتولد المهم صلت العشاء وكان نفسها تصلي التراويح بس كان يا دوب ياما ماما تصلي التراويح او كانت فريده هتتولد في الجامع , وقفنا عشان نوقف تاكسي واذا بيه ولا تاكسي راضي يودينا هناك راحت ماما شافت اتوبيس وقالت يلا نركب حوبه قعدت في الكرسي التاني و ماما قعدت ورا وانا وقفت مع حوبه لان الاتوبيس كان ملاين على الاخر الله يا فريده بدايه مش تسر ابدا المهم رحنا المستشفى اللى يضحك في الامر ان اللى رايحه تولد رايحه في اتوبيس و عمو احمد جوزها راكب تاكسي المهم طلعت حوبه وكشفت قالها الدكتور لا باقي شويه انزلى اتمشي نزلت حوبه واتمشينا أهم حاجه الشيكولاته الجالكسي اللى جبها عمو احمد ليا و لحوبه بعدين ماما روحت عشان تعمل لنا سحور وتبعته مع عمو احمد وانا وماما فيفي وطنط سلوى قاعدين فى المستشفى  وحوبه طلعت تانى لعنبر الولاده جيه عمو احمد و اتسحرنا , و اتفرج على اللى جاي عمو احمد بيتكلم فى التليفون انا تقريبا حسيت انه كلم مصر كلها بيقول لهم ان حوبه بتولد وماما فيفي نامت وعادي جدا حطت شنطه هدوم فريده ونامت عليها وطنط سلوى كانت ماسكه القران و بتقرأ فضل الحال على ما هو لحد الساعه 7 -8 الصبح ومع صبح يوم التالت من رمضان عرفنا انها ولدت وجابت بنت بعدها اننا نلاقي عمو احمد ابدا وكانه فص ملح وداب  واذا بتليفون ماما فيفي يرن وكان عمو احمد بيقول لها قابلينى على الباب الرئيسي انا وطنط سلوى جبنا رحاب وهنروح شلنا الشنط ورحنا هناك طنط سلوى ماسكه فريده على فكره كل ده ما كناش لسه سمناها بعدين انا اخدت فريده من طنط سلوى عشان تسند حوبه معاهم وماما فيفي ماسكه الشنط وراح عمو احمد وقف تاكسي ركبت انا وماما فيفي وطنط سلوى وحوبه والتاكسي ملا ماما فيفي قالت لعمو احمد اركب اتوبيس وتعالى , تعال باقه للى يضحكك اكتر  ان عمو احمد جاب تاكسي تانى مخصوص ليه لوحده وكان بيسابق التاكسي اللى راكبينه وصلنا البيت انا طلعت بفريده فى اللحظه ديه حسيت بتقرب من فريده بالرغم انى كنت خايفه اشلها عشان جسمها الصغير شلتها وحطتها على السرير حمينها وبعدين انا تعبت ودخلت نمت ولما صحيت عرفت انهم حاطوها بالحضانه الله الله الله ايه البدايه ديه يا فريده سبتينا كده , اللى يهون عليك حاله فريده هو عياط حوبه اللى كان بيموتنى واعتقدها ان بنتها مش هتعيش أستغفر الله العظيم بعدين سافرت السعوديه انا وماما وزيزي وسيف ويوسف قعدوا مع حوبه عشان المدارس بدات لما نزلت باقه لمصر اول وحده حضنتها كانت فريده فى الفتره ديه قربت منها جدا بنيمها و اغيرلها هدومها وبعمل لها تقريبا كده كل حاجه ولا كانى امها التانيه وسبت الدراسه عادى عادى بتحصل مع كل شخص يلاقي شخص بيحيه , احلى حاجه دلوقتى انها رغايه اوى زي انا  وكمان ناصحه زي انا واهم حاجه انها بتحب عموره ولوله زي انا بحبك يا فوفو  :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق